חדירה לשוק Go To Market

תכנית חדירה לשוק (GO TO MARKET) הינה חלק בלתי נפרד מהתכנית העסקית ובעלת חשיבות גדולה מאוד להמשך הדרך של המיזם ולמשקיעים פוטנציאלים. 


מה זה בכלל תכנית חדירה לשוק (
GO TO MARKET)?


תכנית אסטרטגיית שיווק מבוססת על מכמה פרמטרים –

  1. מחקר שוק – מי הם יעדי נתח השוק? מי הוא הקהל היעד? הסביבה? המתחרים? מה הם צפי ההכנסות (ממכירות בכמות ובשווי כסף)?

 

  1. תחרות בשוק – ביצוע השוואה בין המוצר המוצע למוצרים מתחרים בקטגוריה, על פי הקריטריונים המאפיינים את אותה הקטגוריה הספציפית.

 

  1. הבנת הלקוח – מה הוא המענה שהמוצר מספק לקהל היעד הרלוונטי ובאיזו מידה? מה היא מידת ההתאמה בין המוצר לבין צרכי הלקוח?

 

  1. יכולת אופרטיבית של המיזם – מה הם המשאבים היכולות והכישורים שיש ברשותכם?

מכל הגורמים האלה נגזור את האסטרטגיה הכניסה לשוק במתייחסת למרכיבים המשמעותיים ביותר במיזם כגון מכירות, שיווק וניהול מוצר. לעתים קרובות צריך להתנתק מהשינויים בשוק היעד ומסדרי העדיפויות האסטרטגיים של החברה כדי להסיג אחיזה ראשונית. לפעמים  החוכמה היא למצוא את ה"בטן הרכה" של השוק, מקום שהמוצר יכול להיפתח ולגדול ללא תחרות קשה והתנגדות מהצרכן. אחרי שהמוצר בשל, לגדול לשוקים הגדולים בעמדת כוח בשביל הרווחים הגדולים. פעמים אחרות צריך לקחת את המוצר ישר לשוקים הגדולים כדי לתפוס נתך שוק לפני כולם.

אסטרטגית חדירה לשות משפיע לא רק על המהלך החברה אלה גם על שלבי פיתוח המוצר ולכן אנו ממליצים לקבל ליווי צמוד בהליך הכנת תכנית החדירה לשוק כבר מהשלבים הראשונים על מנת שהביצוע יחסוך לכם זמן ויהיה ברמה גבוהה ביותר.

סגירת תפריט