אז איך מתבצע זיכיון למכירת עסק?

הזכיינות משמשת חברות רבות בעבור הרחבת העסק על ידי מכירת האפשרות להשתמש בשם ומוצרי המותג.

יזמים יכולים לרכוש זכיינות של רשתות על מנת לפתוח עסק אשר ידוע בהצלחתו וליהנות משם של מותג כבר מיומו הראשון של העסק כמו כן גם הנאה מפעולות השיווק של המותג כך שלא תמיד יש הכרח ממשי להשקיע מאמצים רבים בפעולות השיווק של העסק.

 

מכירת זיכיון לעסק

כאשר רוכשים זיכיון לעסק, ישנם כמה מודלים בהם יכולה הרשת לעבוד. בדרך כלל יהיה סכום יחסית גבוה אך חד פעמי לצורך קבלת הזכות להשתמש בשם המותג.

בהמשך, ישלמו לרוב הזכיינים תשלום חודשי קבוע לרשת בשביל הזכות להשתמש בשירותיה אך ישנן רשתות רבות אשר מגלמות את מחיר זה בעלות רכישת המוצרים מהרשת בלבד ובנוסף מבקשות הרשתות תשלומים בעבור שירותי התשלום של החברה.

כמו כן בעת קניית הזיכיון יחתמו הצדדים על הסכם בדבר הפעלת העסק תחת שם המותג, תכנית פעולה עסקית וסל מוצרים של הרשת.

עשוי לעניין אותך: עסקים למכירה

 

יתרונות בזכיינות

כאמור, מיומו הראשון של העסק, נהנה בעל העסק מעסק ממותג וידוע לציבור הרחב ולכן נחסך ממנו במידה מסוימת הצורך בחדירה אל שוק הצרכנים. בנוסף, פעמים רבות מספקות הרשתות ליווי עסקי בעבור הזכיינים שלהם על מנת להבטיח את הצלחת העסק החדש כמו גם עזרה לוגיסטית וכו'.

למעשה, יכול הזכיין לא פעם ליהנות משירותים מוזלים אשר מתקבלים בזכות הרשת כמו שירותים לוגיסטיים מוזלים ועוד.

במידה ומדובר ברשת המשקיעה מאמצים רבים בשיווק, הרי שהעסק יכול ליהנות מחשיפה באמצעי מדיה שונים אשר לא מתאפשרים לרוב לבעלי עסקים קטנים כמו למשל חשיפה טלוויזיונית וכו' וכמו גם חשיפה שיווקית נרחבת כמו אתר הרשת שהינו בעל פרסום מסיבי כאשר סניף העסק מצוין באתר הרשת ועוד.

 

חסרונות בזכיינות

לעומת היתרונות הרבים שברכישת זיכיון לעסק, ישנם גם כמה חסרונות שיש לשים עליהם את הדעת טרם רכישת הזיכיון.

ראשית, יש לדעת שעסק מסוג זה איננו חופשי במובנים רבים וביניהם בעיצוב העסק וגם בסל המוצרים אותו יכול בעל העסק לשווק. מכיוון שהעסק מייצג את המותג של הרשת, גם יכולות הניהול של בעל העסק מוגבלות על פי תנאי ההסכם על מול חברת המותג.

חיסרון נוסף הינו בעלויות הגבוהות שבהקמת העסק שכן לא די בשכירת מתחם ושיפוץ אלא גם בתשלום גבוה למותג ותשלומים קבועים נוספים לחברה.

זיכיון למכירה >>

סגירת תפריט